tirsdag 19. mars 2013

Påske egg/ Easter egg.

Da ble det litt pyntig av påske egg.
 
 
Stående påske egg fra Panduro.
Først malte jeg egget med et strøk med Panduro krakeleringsmaling,
så et strøk med hvit glossy akrylmaling, men det ble vanskelig å få jevn farge.
Da den tørket malte jeg med gesso istedet. Fikk ikke den krakilerings effekten
jeg hadde håpet på. Men det fikk et litt slitt gammelt utseende, så ok.
 
Har et egg stående til tørk så jeg prøver en gang til, men da med bare hvit gesso.
 
Har pyntet med roser fra div, osteklut, hyssing. Blonde og perleband fra Panduro.
Halvperler fra KOG. Egg med god påske stempel er klippet ut fra Pion ark,
god påske stempel fra Kreativ Hobby. Seam binding band er svertet med vintage
photo. Roser har fått litt hvit crackle paint og svertet med vintage photo.
Egget er også svertet litt.
 
 
Bilder fra toppen av egget, og fra en annen vinkel.
Da var første påske egg ferdig.
 
Legger dette ut til følgende utf:
 
Kreativ Scrapping utf -3 påske men ikke kort.
Scrappinallover utf #11 Påske.
Totally Gorjuss challenge 175-Someting Old.
Callenges 4 Everbody #16 Anything Goes.

9 kommentarer:

  1. Flott påskeegg du har laget.
    Har nettopp malt to sånne rakett egg jeg også( egget får meg til å tenke på en rakett klar til oppskytning ...du skjønner...:) blir spennende å prøve denne varianten.

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  2. Ciao Monica...
    Wow wonderful egg...a long work of satisfaction...BRAVA Monica...
    klem Ada

    SvarSlett
  3. Wow! Så lekkert egg! Jeg aner ikke hvilken effekt du hadde tenkt deg, men resultatet var da så lekkert! Og så vakkert pyntet, likte så godt perlebåndet! Så synd påsken er så kort, et så vakkert egg burde jo stå framme leeeeenge :)
    klem Unni

    SvarSlett
  4. Så stilig påskeegg her,flott pyntet :)
    Så kjekt at du ville bli med på utfordringen hos Scrappin All Over, håper du blir med en annen gang også.
    DT Benta:)

    SvarSlett
  5. Wow, så lekkert påske egg :) Helt utrolig flott dekorert :) Tusen takk for at du detar i utfordringen til Scrappin All over :) God påske :) Klem Rita

    SvarSlett
  6. This is fabulous. Thank you for joining us at Challenges 4 Everybody.

    Joan x

    SvarSlett
  7. Så lekkert, likte resultatet av malingen i bunnen kjempegodt:) Tusen takk for ditt bidrag til utfordringen vår og riktig god påske!

    SvarSlett
  8. What lovely decorated eggs you have made here which fit perfectly the Bearly Mine Designs Challenge this week of “anything goes”. Thank you for entering and best wishes in the draw. Kym (Bearly Mine Challenge Blog Design Team)

    SvarSlett

Følgere